על הברזלים

Posted on 10 בנובמבר 2010 של

0


balances

balances

היה היה לפני כמה שנים טובות בירושלים רדיו בשם "פריסקופ" שהופעל על ידי כמה שמות ואושיות שאחת מהן היתה אסנת בלונדי. יום אחד נתקלנו בבלאנס הישן ודיברנו על הא ודברים אחרים, ומפה לשם היא שאלה אותי אם בא לי להעביר איזה כמה שעות של מוזיקה ב"רדיו", ואני עניתי שבסבבה, למה לא.

כשחזרתי הביתה וחשבתי על העניין ועל איזה מוזיקה לתת עלה לי הרעיון ל"ספר" באמצעות השירים איך נתקלתי ואיך נדלקתי על הרוק'נ'רול. לצורך זה הייתי צריך למצוא ולאסוף שירים שכמעט נס ליחם ואפילו ב"רגעי קסם" של רשת ב' כבר הפסיקו מזמן לנגן אותם.

ביליתי שעות וימים בחנויות תקליטים, כי אז עוד לא היו הורדות, מחפש ונובר ומעלה פנינים בתוך כל מיני אוספים מאובקים אבל בעלי שמות מלבבים כמו "חזרה לאושר" או "Islands in the Sun" ודברים כאלה. כל שיר "חשוב" בסיפור שרציתי לספר ושמצאתי באוספים הללו ושלא שמעתי מזה עידני עידנים היה כמו חבר מהבית ספר או הצבא שכבר חשבת ששכחת ממנו. כמעט כל אחד מהם הזכיר לי משהו: סיפור, תופעה, מקום, אירועים וכיו"ב דברים.

ואז התחלתי לכתוב לי כל מיני זכרונות ונוסטלגיות שחשבתי לשלב בתוכנית בין השירים. חלק מהאוספים האלו קניתי בבלאנס, ויורם התחיל לשאול למה אני קונה אותם, ואני סיפרתי לו על התוכנית והראיתי לו קטעים שכתבתי.

בסופו של דבר ה"פרויקט" ב"פריסקופ", שקראתי לו "תולדות הרוק'נ'רול מגיל הזקפה כמעט" לא יצא לפועל, וזה מכל מיני סיבות, ובמיוחד עצלות ופחד קהל. אבל יורם, שאהב את מה שהראיתי לו, הציע לי לנסות ולפרסם כמה מהם בפנזין המיתולוגי של החנות שבדיוק עמד לצאת אז. ומה שהתחיל כניסיון הפך בסופו של דבר לטור קבוע. וככה התגלגלו להם העניינים בנחת וסבבה עד שהבלאנס עבר למשכנו הנוכחי, ואז אחרי עוד כמה גליונות נתפרדה החבילה לשלום ויורם עזב את בלאנס ועבר למייג'ור לייבל והפנזין שבק חיים.

אחרי זה עוד הייתי פוגש פה ושם את יורם, ובפעם אחת התחלנו לגלגל את הרעיון לאסוף את כל הקטעים, שבינתיים נוספו עליהם עוד שלא ראו אור בפנזין, ולהוציא אותם בחוברת. אחרי כמה וכמה דיבורים בנושא זה ושלא יצא מהם כלום העלה יורם את ההצעה שנקליט את הקטעים ושאני אקריין אותם ושנהג פרדות ימקסס וימסטר אותם ומכאן אתם יודעים את ההמשך.

עוד
"סיפורי רוק 1" – להורדה באתר מיקלטתקליטים
"סיפורי רוק 2" – להורדה באתר מיקלטתקליטים
על הפנזין "בלאנס" בארכיון הפנזינים הישראלי
להורדת (כמעט כל) גליונות הפנזין "בלאנס"
עוד טקסטים של מוריס בבלוג של אוגנדה

