ראיון עם האחראי מטעם ראש הממשלה על ההקפאה במזרח ירושלים

Posted on 20 בנובמבר 2010 של

0


ירושלים, נובמבר 2010

ירושלים, נובמבר 2010

שלום ליחיאל בן צור, האחראי מטעם ראש הממשלה על הקפאת הבנייה במזרח ירושלים.

"שלום רב".

יחיאל, בזמן האחרון דובר הרבה על הקפאת הבנייה כעניין עקרוני לתהליך השלום, התוכל להסביר לקוראינו את תהליך הקפאת הבנייה?

"תראה, אתה נוגע פה בנושא מורכב. זה התחיל כשביבי נסע לוושינגטון, הוא התקשר אלי ואמר, 'יחיאל האמריקאים לוחצים שנקפיא את הבנייה במזרח ירושלים, זה רק זמני, אני כבר אחרטט אותם, אבל בינתיים אני בונה עליך, תקפיא אותה עד שאני אומר לך שזה בסדר'. עכשיו, אני לא נכנס לצד הפוליטי, למשא ומתן, זה באמת עניינים מורכבים, אבל להקפיא את הבנייה?! תאמין לי שכבר עשיתי בשבילו הרבה דברים, אבל לא הבנתי מאיפה הוא הפיל עלי את התיק הזה.

"אז לקחתי טנדר והתחלתי לעבור בתחנות דלק ולקנות שקיות קרח. את כל התחנות בירושלים רוקנתי, ביקשו ממני הזמנות למסיבה, אף אחד לא הבין מה אני עושה עם כל הקרח הזה. אני מביא את הקרח לאתר בנייה ומתחיל לשים את השקיות על קיר חיצוני של אחד הבניינים. בא אבי הקבלן ואומר לי 'יחיאל נדפק לך השכל?! מה אתה חושב שאתה עושה?!'. אני אומר לו, 'אני מקפיא את הבנייה, הוראות מגבוה, אתם תמשיכו לעבוד כרגיל'. עכשיו לא שקודם הרגשתי כל כך נוח עם הרעיון של הקרח, אבל חורף כמו שאתה יודע אין, ואחרי שעתיים כל מה שנשאר מהקרח זה הרבה שקיות ניילון ושלולית, הבניין עצמו אולי טיפ-טיפה לח, אבל בטח שלא קפוא.  אז אני עומד בשלולית, אבי מצביע עלי ואומר לפועלים 'מג'נון', והם מנענעים את הראש ואמרים 'אללה ירחמו', כשאני נזכר בבן דוד שלי עזרא שעובד במשרד התשתיות.

"אני מתקשר אליו ואומר 'עזרא, ביבי רוצה להקפיא את הבנייה במזרח ירושלים, אספתי את כל הקרח בירושלים, הכל נמס! נראה לי זה גדול עלי, ביבי יהרוג אותי, תעזור לי!'. הוא אומר, 'תן לי לדבר עם כמה אנשים ולחזור אליך'. אחרי עשר דקות הוא מתקשר ואומר לי, 'אוקיי, מה שאפשר לעשות זה לבנות פריזר תעשייתי ענק מסביב לכל הבנייה. דיברתי עם התעשייה הצבאית, הם אומרים שזה לא בשמיים מבחינת טכנולוגיה, אבל זה יעלה טריליון שקל, וצריך תחנת כוח גרעינית לאספקת חשמל'. אני אומר לו 'טריליון שקל?! הרגע הוצאתי את כל מה שהיה לי על שקיות קרח!'. הוא אומר לי, 'אתה רוצה להקפיא את הבנייה או אני?', אז אני מתקשר לביבי ואומר לו, 'בשביל להקפיא את הבנייה צריך לבנות את הפריזר הכי גדול בעולם ותחנת כוח גרעינית וזה עולה טריליון שקל, מה לעשות???'. הוא אומר לי 'עזוב אותך, יצאתי מזה איכשהו, אני חוזר מחר בערב, תעשה לנו סופר ואל תשכח טמפונים לשרה כמו פעם שעברה, כי אחר כך אני צריך לעשות את זה'".

*   *   *

והאירועים:
– בראשון (21.11, 21:00) – טל כהן שלו.
– בשני (22.11 21:00) – רייסקינדר ואינגה דינגו.
– בשלישי (23.11 21:00) – הופעה נדירה של ישי קיצ'לס (פוריטנים צעירים, אח של יאפים עם ג'יפים), עם שירים מאלבומו החדש והמוערך "מוזיקה למזמוזים" (שאפשר לשמוע פה). אחר כך יתקלט חלפיניו.
– ברביעי (24.11 22:00) – מוסא.
– בחמישי (25.11 21:00) – שלישיית אותו עולם.
– בשישי (26.11 21:00) – The Rebel, אושיית אוונגרד ואיש ה-Country Teasers מגיע חמוש בגיטרה, סינתי עקום ואשתו המתופפת, להרביץ בנו תורה.
– במוצ"ש (27.11 21:00) – New Voice.
– בשני (29.11 21:00) – ערב פולק בינלאומי עם שרון קראוס הבריטית ויאיר יונה התל אביבי. עוד פרטים פה.
– בשלישי (30.11 21:00), אמזונקוס ואופיודס בהופעה.

קפיצה חדה לעתיד הקרוב: בדצמבר – אירוע מיוחד של אוגנדה ב"תיבה" שביפו, עם אורח הכבוד דייב פיליפס, שיופיע גם פה. עוד פרטים בהמשך.

ולסיום, מרט החליט לפנק את מכותבי המיילינג-ליסט בסט מיוחד לשבת המלכה. קבלו אותו.

עוד הופעות – בלוח ההופעות

להירשמות לניוזלטר – שלחו מייל לכתובת contact.uganda@gmail.com

