ישי קיצ'לס בביקור מולדת

Posted on 21 בנובמבר 2010 של

0


מאת איתמר ויינר

ישי קיצ'לס

חנוט את האבל. קיצ'לס

ישי קיצ'לס הפתיע אותי בטלפון שעמדתי לסנן במהלך משמרת באוגנדה. "אני בביקור בארץ ויש לי יום אחד פנוי להופעה באוגנדה, אם תהיו מעוניינים בכך – 23 לחודש הזה, ואני צריך מקלדת עם סאונדים של פסנתר".

"זה עוד פאקינג שבוע, לא משנה, מה שתגיד", אני אומר בזמן שאני פותח בזריזות את היומן כדי לברר את מי אני עומד לבטל.

ההופעה הזאת של קיצ'לס היא בדיוק מה שקיוויתי שיקרה אצלנו כששמעתי את הדיסק שלו, "מוזיקה למזמוזים", שנחת בהפתעה על המדפים של "היי פידליטי". אני מתרגש מדיסק ישראלי בערך פעם בשנה או שנתיים, תמיד יש לי טענות על משהו, אבל הנה זה מגיע, דיסק מושלם (כמעט): העטיפה, המילים, ההפקה, הלחן, העדר יומרה, האורך, השפה והומור. הרבה הומור (שחור), וכמה זה חשוב שיש לך הומור מול הנושא הכל כך כואב הזה של זוגיות, סקס, תשוקה, חוסר תשוקה, פיתויים ואהבה.

קיצ'לס מסמן כבר בשורה הראשונה בדיסק שבשביל להביא ילדים בימינו צריך לשקר ולסבול,  כי ככה זה, יהיו בגידות, יהיו אסונות. נשים וגברים, זה לא אמור לקרות, אנחנו לא אמורים לחיות ביחד, אבל בכל זאת אנחנו איתן והן איתנו. אם אתה רוצה להגיע לסוף הוורוד של הדיסק ולהביט בתמונה של תינוק או תינוקת מחייך אליך, מושיט יד  ואומר "אבא" – אז תסבול.

או כמו שנאמר:

"מלכי אל תכה חכה תמתין
עריץ סבלן יקטוף מיטב הפרי…
סקול את הסבל
חנוט את האבל
נגוס בעסיס
טבול בנהר"

מישהו אמר משבר גיל שלושים ולא קיבל?

קיצ'לס יופיע באוגנדה ביום שלישי, 23.11, בשעה 21:00

עוד:
להאזנה מלאה לאלבום "מוזיקה למזמוזים"
קיצ'לס מתארח ברדיו הר הצופים (20.11.2010)
עוד הופעות – בלוח ההופעות המלא

