ראיון עם ז'ק בורדל, ממציא מגדש הטורבו

Posted on 4 בדצמבר 2010 של

0


ז'אקשלום לז'ק בורדל, ממציא מגדש הטורבו.

"שלום שלום".

ז'ק, מגדש הטורבו היה קפיצת מדרגה טכנולוגית עבור מנוע הבעירה הפנימית, איך הגעת לזה?

"כבר מילדות, כשהייתי נוסע עם אבא שלי באוטו, הייתי רוצה שיהיה לו טורבו. הייתי אומר לו, אבא אנחנו צריכים אוטו עם טורבו, והוא היה אומר לי, 'די! עשית לי כבר חור בראש עם הטורבו שלך, אין דבר כזה ואנחנו מאחרים לגן'.

"אחר כך כשהייתי בן תשע הוא החליט להחליף את האוטו ולקנות חדש. חודשים התחננתי אליו מהבוקר עד הלילה שיקנה לנו אוטו עם טורבו, הוא התחיל לשתות ואמא היתה בוכה בלילה. לקחו אותי לפסיכולוג של ילדים, הוא אמר שטורבו זה קוד לזה שאני מתקשה להתמודד עם עולם המבוגרים, לקחו אותי ללונה פארק ורשמו אותי לחוג פסנתר, אבל זה לא עבר לי. כשהוא הלך בסוף לקנות את האוטו הוא לקח אותי איתו לסוכנות רכב, והאיש אמר לי שאין להם אוטו עם טורבו ואין דבר כזה בכלל. בכיתי פחות כשמת לי הכלב".

אבל זה כי עוד לא המצאת את הטורבו.

"זה בדיוק מה שאני אומר לך. עברו עלי שנים קשות, אבל כשסיימתי את התיכון נרשמתי ללימודי הנדסה בבית ספר הפוליטכני בפריז, לימד שם פייר וולקן שהיה שם דבר בהנדסת רכב, היו לו קשרים בתעשייה ואפילו בעולם המירוצים. קניתי חליפה חדשה וקבעתי איתו פגישה אישית. הוא קיבל אותי יפה והציע לי תה ועוגיות. אחר כך הוא שאל אותי, 'כן מר בורדל הצעיר, איך אני יכול לעזור לך?'. אמרתי לו שאני רוצה לבנות טורבו. הבן אדם השתולל, הוא צעק שקבעתי איתו פגישה רק כדי לצחוק עליו, שהוא שם דבר בהנדסת רכב עם קשרים בתעשייה ואפילו בעולם המירוצים, שבחיים לו התייחסו אליו ככה. כמעט העיפו אותי מהלימודים, אבל מזכירה שהכירה אותי שיכנעה אותו שאני בחור טוב ושיש לי את הבעיה עם הטורבו מילדות".

אז איך המצאת את הטורבו???

"פשוט בניתי אותו בסדנה של הבית ספר".

וזה כיף אוטו עם טורבו?

"או לה לה!".

*   *   *

והאירועים:
– בראשון (5.12, 21:00), לחובבי הביזאר – יוג'ין צ'אדבורן מארה"ב, אגדת הפולק האקספרימנטלי בהופעה. בבקשה לבוא עם עור או לטקס.
– בשני (6.12, 21:00) – תמר מנשה.
– בשלישי (7.12, 21:00) – מופע תיאטרון הבובות המופרע Rauberhole. אחר כך יתקלט עמרי.
– ברביעי (8.12, 21:00) (תחביאו את קירות הגבס) – מקסים טורבו.
– בחמישי (9.12, 22:00) – Mofo + Bunny on Acid.
– בשישי (10.12, 22:00) – ג'וליאן.
– במוצ"ש (11.12, 21:00) – יונתן גוטפלד.
– בראשון (12.12, 21:00) – עמוס צימרמן.
– בשני (13.12, 21:00) – Mongusss.
– בשלישי (14.12, 22:00) – המסטר ומישל ההיסטרי.
– ברביעי (15.12, 21:00) – המיני טור הישראלי של דייב פיליפס נוחת באוגנדה עם משמר הכבוד – פנדה פורן וקסקס ויברטו.
– בחמישי (16.12, 22:00) – פטר VS יוני.
– בשישי (17.12, 22:00) – שרה והמבאס.

ולסיום, סט של מרט לשבת.

עוד הופעות – בלוח ההופעות

להירשמות לניוזלטר – שלחו מייל לכתובת contact.uganda@gmail.com

