ראיון עם ממציא כיפת הברזל*

Posted on 15 באפריל 2011 של

3


כיפת ברזל

אבטיפוס ראשוני של מערכת "כיפת ברזל"

שלום לממציא "כיפת הברזל", תא"ל אפרים שילה.

"שלום רב".

תא"ל שילה, כיצד פותחה מערכת כיפת הברזל, שנועדה לספק הגנה מהתקפות טילים?

"ובכן, המערכת שמוצבת בדרום בימים אלו שונה מאוד מהמערכת שהתחלנו לפתח כבר לפני עשר שנים. במקור 'כיפת הברזל' היתה למעשה כיפת ברזל קטנה שאותה חיילים היו אמורים ללבוש על הפין".

על הפין?!

"בהחלט!".

אבל איך זה אמור לעזור במקרה של התקפת טילים?!

"זה בדיוק מה שאמר הרמטכ"ל בזמנו, לפני שהוא זרק אותי מכל המדרגות. בוא נאמר שזה היה רגע שפל בקריירה הצבאית שלי. הייתי בדיחה, זה הפך למין פולקלור במטכ"ל, הסיפור רץ מפה לאוזן, כולם, אבל כולם, צחקו עלי, כבר לא הייתי מסוגל לעבוד בכלל, היו תולים לי ציורים גסים על הדלת, מתקשרים אלי וצוחקים לי בפרצוף – בוא נגיד ששקלתי לעבור לאזרחות, כשיום אחד ביבי התקשר אלי וביקש לפגוש אותי בארבע עיניים. תאמין לי, הבן אדם הזה מרשים. הוא פשוט ישב מולי והביט לי בעיניים. אחרי כמה דקות שהרגישו כנצח הוא שאל אותי, 'אתה חושב על מה שאני חושב?'. בלב רועד אמרתי: 'פין…'. והוא אמר: 'פין יהודי מברזל!'. אתה מבין? הוא ישר קלט את העניין! אתה מדמיין מה היה עובר בראש של ארגוני הטרור אם הם היו יודעים שמולם ניצבים חיילים יהודים ציונים וגאים עם פין מברזל?!".

קשה לי.

"זה כי אין לך דמיון ואתה מקובע! אחרי הפגישה התייחסו אלי אחרת. קיבלתי משרד, בית מלאכה מדוגם, תקציב לא מוגבל, במטכ"ל כל מי שצחק עלי קודם הוריד את הראש כשעברתי במסדרון. עבדתי על פיתוח המערכת חודשים, בקושי ישנתי ואכלתי, ניסיתי אותה על על עצמי קודם כל. חיפשתי מתכת מתאימה, הרבה מהן עשו לי גירויים ממש לא נעימים ואדמומיות. בסוף מצאתי את התרכובת המושלמת. היום בו השלמתי את הכיפה הראשונה היה המאושר בחיי, לא סיפרתי עוד לאף אחד, פשוט הסתובבתי במסדרונות של המטכ"ל וגם ברחובות תל אביב בין האזרחים, כשרק אני יודע שעל הפין שלי אני חובש את כיפת הברזל! אחר כך הגיע היום שבו היינו צריכים לנסות את הכיפה בפעילות מבצעית. כבר הכשרנו יחידה מובחרת שעברה אימונים מפרכים, ובעקבות מידע מודיעיני יצאנו לשטח. דבר ראשון שלחנו מסוקים שפיזרו ברחבי עזה כרוזים להזהיר את הפלשתינאים, שהחיילים בחזית חמושים בפין מברזל. אחר כך התפרשנו בשטח וחיכינו".

ומה קרה?

"אז הגיעו הטילים. הם פשוט נפלו והתפוצצו בכל מקום כמו תמיד. אחד החבר'ה ביחידה, אהר'לה, שהיה קצת דפוק אם לומר את האמת ושהיה חמוש בגרסה הקרבית של הכיפה, 'רומח', הסתער כמו משוגע על טיל שנפל. הדברים האלה לוהטים אחרי שהם פוגעים באדמה, אני לא מאחל לאף אחד מוות כזה. כולם עמדו שם והסתכלו עלי. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, והכיפה התחילה פתאום נורא לגרד לי. כשראיתי מסוק נוחת לידינו, יצאו ממנו ביבי וכל הבכירים. ביבי ניגש אלי, חשבתי שהוא הולך לקרוע לי את הדרגות מול כולם, אבל הוא לקח אותי הצדה, שם לי יד על הכתף ואמר בשקט שרק אני אשמע: 'אפרים, זה לא ילך, יש עלי לחץ כבד להתחיל לפתח מערכת אחרת, שמבוססת על יירוט טילים, אבל אני רוצה שתדע, אפילו שזה בינתיים נגמר, שעל הפין שלי, גם ברגע קשה כמו עכשיו וגם ברגעים של אושר, אני חובש כיפת ברזל".

* המלל בדוי

*   *   *

והאירועים:
– שישי בערב (15.4, 21:00) – ג'ינה ד'אוריו הברלינאית, חברת הרכב הפוסט פאנק/אלקטרו Cobra Killer, בהופעה. תפתח את הערב מלכת הפופ ניקו טין.
– מוצ"ש (16.4, 21:00) – מלכת הרוק מיכל קהן.
– בשלישי (19.4, 21:00) – מרקי פאנק.
– רביעי (20.4, 22:00) – פיצוצים ממאדים.
– חמישי (21.4, 22:00) – איתמר וקיריל.
– שישי בצהריים (22.4, 14:00) – לורנה בי בהופעה.
– שישי בערב (22.4, 22:00) – המודלז בהרכב מלא ובהופעה נדירה! די ג'יי קארס, מיול דרייבר וספארק או בסינתים, מכונות תופים, סמפלרים ואלקטרו לפרצוף.
– שני (25.4, 21:00) – ערב אלתור עם אלברט בגר, עופר ביימל ועידו בוקלמן.
– שלישי (26.4, 21:00) – ירונה כספי בהופעה.
– חמישי (28.4, 22:00) – גילי דה קיד.
– שישי (29.4, 22:00) – שגיא שוורץ.
– במוצ"ש (30.4, 21:00) – אלקטרה.

עוד הופעות ופרטים עליהן – בלוח ההופעות

להירשמות לניוזלטר – שלחו מייל לכתובת contact.uganda@gmail.com

